mandag 14. april 2008

VATN, VATN, VATN,,,,ein må tåla å bli våt, eller rettare sagt,,,gjennomvåt i desse dagar

Det er festivaltid igjen i Thailand. Heile fire dagar til ende er det SONGKRAN festival, 12-14april. Då stoppar Thailand opp.
Dette er ein av dei viktigaste festivalane i landet. Den markerer byrjinga på eit nytt solår, det er nytt år i Thailand. Thaiene besøkjer sin lokale wat for å tilby munkane mat, og unge par heller vatn med god lukt i foreldrene eller andre eldre sine hender for å be om deira velsigning og som eit teikn på respekt.

Ingen rakettar skal opp på himmelsen, men vatnet skal opp, ut, og sprut sprut på alt som rører seg.

Det er lenge sidan eg har hatt ein vasspistol i hendene (det var når sønene gjekk amok om somrane) Men ingen står og ser på at thaiane feirer Songkran, for blaut blir ein uansett. Eg rusta meg til vasskrigen.....



Det starta på skulen fredag 11.april. Ungane hadde med seg spruteflasker og vasspistolar og ingen sure mine om ein blei blaut. Til og med lærarane var fritt vilt.
Kruu Platoo, eller Bla(fisk) som er kallenamnet var ingen blautfisk,,,,,eller var det det ho var.. Eg trur ungane hadde gløymt kor varmt det var å springa ute i 38grader. Full fart og sprut i 90

Butikkar er stengd, thaiar tek ferie og skulen har ferie. Eg og Platoo brukte laurdagen til å dra rundt og spruta på vener og kjente. Alle familiar har eit lite vassbasseng strategisk plassert i vegkanten denne helga.....Dette måtte eg berre læra meg kjapt for det var ekstra kjekt å få spruta på farangar.......og mi gode venninne...ho tok heilt av..

Den elles så elegante skulelæraren på thaivis var snudd om til å bli ei kvikk , luren rampejente .




Til og med innomhus skulle ho, og då var min vasspistol god å ha. Nei blir ikkje teke som eit svar når det er Songkran sjølv om ho til tider måtte bøya seg for overmakta. John fra Australia har hatt jobb som bodyguard......


så ``big John`` som han kallast i danseklubben fekk sleppe for mykje vatn (og så var det jo hans hus) . Platoo var ikkje så nøgd med det...
Under denne festivalen bærer folk nye klede, Songkran skjorter i glade fargar. Husmødrene gjør skikkeleg reint i huset før festivalen startar. Alt gammalt skal vekk, alt skal vera reint. Det er og grunnen for at ein heller vatn på kvarandre. Me skal bli reine, for alt gammalt og skite bringer ulukke. Få det vekk!!!!!!
Buddhafigurar blir og bada som eit ledd av denne seremonien.



Festival er festival. Musikk og underhaldning høyrer med. Søndag 13. er den store dagen. Då var det kåring av miss Songkran. Først blei missene vist fram under ein lang bilkortesje, og så var det kåring om kvelden.......og då kom regnet og vinden...heilt uventa. Det blåste og regna så alle trakk innomhus igjen. Myten seier at dersom ein kastar mykje vatn under denne festivalen så vil det koma mykje regn når tørketida sluttar, og det trengs. Så derfor er det ingen vits i å spara på vatnet.......
Dette minne litt om sandvolleyen heime. Her er det sandvolleyturnering langs Mekongelva, og oppe i gatene var det vanleg volleyballturnering.
Endeleg blei pickupen min gjevare ein gjevast( bilparken hos misjonærane er blitt oppgradert). Alle som eig ein pickup køyrer rundt i byen med vasstank på planet......Min lille røde og Espen/Maria sin store svarte var klare for å køyra i kortesje og SPRUTA VATN på absolutt alt og alle me passerte.

Me hadde ikkje køyrt langt før me var nokså gjennomnåte. Hjelmen til Lek var god når isbitane kom farande gjennom lufta.



...og utstyret er i orden ja. Øn Ragnhild var kjempestolt når ho traff ein politimann som kom køyrande bak oss....og alt er lov....alle smiler når det er Songkran
Ein liten pause før ein ny bil kjem forbi......
Ein vasstank varer ikkje evig.....påfyll hos ein lokal innbyggjar som kvitterte med å setta vasslagen rett på oss...


14.april er det framleis full fart og festivaltid. Eg var godt nøgd med 2 klissvåte dagar. Dette minne svært mykje om russefeiringa heime,,,, du kan ta fram barnet i deg og få lov til å gjera det som til vanleg ikkje er lov.....fantastisk gildt....
Eg har to dagar igjen med ferie. Dei nyt eg i det lokale bassenget, for nå er det høgsommar her. Ein plass mellom 30-40grader kvar dag, puh.... feiringa av det nye er så absolutt på rett plass når det gjeld temperaturen.







1 kommentar:

G sa...

Kjempekjekt å lesa bloggen din. Me fekk adressa av Jan Edvard. No er me i Spania. Kanskje du har lyst til å sjå på vår også. Du finn han på http://bortebra-g.blogspot.com/

Helsing Elisabeth